Garantie & klachten

Aankoopgarantie

Op alle producten (met uitzondering van beschermhoezen) geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. Meestal duurt de garantie 24 maanden, tenzij anders aangegeven, naast de wettelijke garantietermijn (dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten). Gebreken die worden veroorzaakt door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik vallen niet onder de garantie. Je kunt altijd bij het product vinden hoelang de garantie is.

Garantietermijn
 Garden Impressions   2 jaar 
 Garden Impressions VironWood   3 jaar
 Garden Impressions Coverit  1 jaar 
 4 Seasons Outdoor  5 jaar
 4 Seasons Outdoor wicker vlechtwerk  10 jaar
 Exotan  2 jaar
 Patton  2 jaar 
 Intex zwembaden  1 jaar
 Jamie Oliver barbecues  1 jaar
 Madison  1 jaar
 Nesling*  5 jaar

* Niet van toepassing op de Nesling bevestigingsmateriaal.

Product retourneren garantie

Je kunt het aangeschafte product inleveren voor garantie wanneer:

Je een geldig aankoopbewijs hebt (of bankafschrift);

Het artikel is niet beschadigd of kapot gegaan door: foutief gebruik of foutief gebruik door derden.
Het artikel valt nog binnen de garantietermijn

Mocht je een klacht hebben over het gekochte product dan kan dit onder de garantie vallen. De volgende gebreken vallen in het algemeen binnen de garantie:

    fabricagefouten;
    materiaalfouten.

De volgende punten vallen niet onder de garantie: 

Wanneer schade is ontstaan door onjuist gebruik of nalatigheid valt dit meestal buiten de garantie, denk aan;

    ongevallen;
    blootstelling aan extreme temperaturen;
    stormschade;
    oplosmiddelen;
    krassen;
    zuren;
    of normale slijtage.

Garantie claim melden

Een garantieclaim kun je melden als jouw product:

  • Beschadigd bij je thuis is afgeleverd
  • Als er binnen de garantietermijn een fabricage en / of materiaalfouten zijn ontstaan

Mocht één van bovenstaande punten het geval zijn, kan je via het klachtenformulier het aan ons kenbaar maken. Zorg ervoor dat de je alle gegevens bij de hand hebt, Tuinmeubelstore.nl vraagt ook of je één of meerdere foto's kunt meesturen. 

Wanneer Tuinmeubelstore.nl een compleet ingevuld formulier heeft ontvangen, dan krijg je binnen 2 werkdagen een inhoudelijke reactie hierop. De service afdeling beoordeelt de klacht en zal je informeren over de mogelijke oplossing(en). Tuinmeubelstore.nl doet er alles aan om een garantieclaim snel naar tevredenheid af te handelen.

Tuinmeubelmeubelland is gecertificeerd door de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie en houdt deze richtlijnen aan. Hiervoor mogen we het Thuiswinkelwaarborg keurmerk voeren. Mocht je er met ons niet uitkomen, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Informatie vind je op www.sgc.nl. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.